Då tar vi en fråga till! Kul att ni ställer dem.. :)

Elin
Nov 08, 2011 @ 09:25:42

Jag måste fråga vad det egentligen är som är speciellt med Västerbottenost? Funderar på att bara använda vanlig hushållsost som jag har hemma.. men Västerbottenost kanske ‘gör’ hela pajen så att säga? :)

Svar: Västerbottenost har sjukt mycket smak, tror att den är mer lagrad? Därför gör den sig bra i paj då många andra ostar har ganska mesig smak.. Jag har inte testat att göra pajen med annan ost, tror absolut att den blir god men då kanske man får krydda mer? Testa med din hushållsost och berätta gärna sen hur det blev 😀 Nu as we speak kom jag på att det borde ju bli sjukt gott att göra pajen med någon typ av blåmögelost.. Gorgonzola kanske..

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Elin
    Nov 08, 2011 @ 21:06:02

    Ska kika i ostdisken i dagarna så får vi se vad det slutar med. Lovar att meddela hur resultatet blir vad jag än testar för ostsort 🙂 Tack söta du för svar!

  2. Ramona
    Mar 03, 2013 @ 16:43:21

    An interesting discussion is definitely worth
    comment. I believe that you should write more about this subject
    matter, it might not be a taboo matter but usually folks don’t discuss these issues. To the next! Best wishes!!

Lämna en kommentar