Inför högskoleprovet

20111022-145528.jpg

På lördag ska jag skriva högskoleprovet.. Sitter och pluggar till det nu och i boken står det hur man ska förbereda sig. Vad man bör äta till lunch tipsar de också om.. ”mat med kolhydrater, tex pasta är bra eftersom det ger en mer konstant och långvarig energinivå”

Haha?! Har författaren ätit pasta nån gång? Skulle jag äta en pastarätt till lunch skulle jag bli stabbigt mätt men efter någon timme skulle mitt blodsocker sjunka och jag skulle bli hungrig igen. Skulle faktiskt påstå att just pasta är det sämsta man kan äta om man ska stå sig en hel dag.

En bra lunch enligt mig (och som jag tror jag kommer äta på lördag) är en omelett gjord på ägg och grädde och fylld med köttfärssås och riven ost. Då slipper man sitta med uppsvälld mage dessutom.. Någon av mina läsare som ska göra provet?

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Arkan
    Okt 27, 2011 @ 00:00:38

    Jag sökte på ”Att äta inför högskoleprovet” på google och ni blogg kom upp 😛
    Jag har också den där boken, den har faktiskt varit väldigt användbar!
    Men till lunch på lördag ska jag nog äta en spaghetti, och på rasterna ska jag äta frukt och dricka ordentligt med vatten. Fast då ska man väl gå på toa innan provet också 😛 Har hört att Red Bull också hjälper till ibland ?
    På morgonen ska man enligt många äta mat med mycket kolhydrater, typ gärna gröt och fullkornsbröd.

  2. Arkan
    Okt 27, 2011 @ 00:01:15

    menade spaghatti, inte en spaghetti haha

  3. Arkan
    Okt 27, 2011 @ 00:01:36

    spaghetti!

Kommentera

