Snabbt nyttigt godis

När jag blir sugen på något gott hackar jag en ruta mörk choklad (oftast 86%) och rör ihop med två skedar jordnötssmör i en liten skål. Påminner lite om snickers, är sjukt enkelt att göra och är riktigt gott.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Cecilia
    Okt 20, 2011 @ 21:06:35

    Åh, det låter gott!! Jag är sockerberoende så jag hade aldrig fixat det 😦 kan äta upp en hel burk jordnötssmör (den med bara jordnötter och salt, de andra är äckliga!) på en kväll utan problem, men gott låter det…

  2. emelie
    Okt 20, 2011 @ 22:07:01

    Jaa, det är det som är det svåra.. måttliga mängder.. men med den mörka chokladen blir det mäktigt vilket gör att iallafall jag inte överäter utan blir nöjd på lite 🙂

Kommentera

