LÄSARFRÅGA

Martin
Okt 13, 2011 @ 19:59:17

Jag sökte på kokosyoghurt och hittade den sidan :D Jag har också levt med LCHF i några månader och har gått ner antal kilon. Tillbaka till yoghurten, smakar den som vanlig yoghurt? Jag kom ihåg att jag älskade kokosyoghurt när jag var liten men den försvann och jag har inte sett den sedan nu.

Svar Njaa.. Det smakar som ren kokos och konsistensen är annorlunda. Är riktigt tjockt. Smaksatt yoghurt som man köper innehåller ju 90 gram socker/liter.. Helt sjukt mycket.. och därför smakar det ju gott. Såklart. ”Min” kokosyoghurt innehåller knappt några kolhydrater alls. Alla gillar dock inte att äta kokosmjölken ”rå” men jag gillart. Är iochförsig lite av ett kokosfreak men annars är den god att smaksätta exempelvis med mycket kanel, eller vaniljpulver. Sjukt bra frukost är det iallafall, minimalt med kolisar, och bra med fett. Testa! Köp rätt sort bara, finns många fusksorter som innehåller kokosextrakt istället för riktigt kokosfruktkött. Santa Marias är bäst.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Martin
    Okt 14, 2011 @ 08:45:09

    Detta får helt klart prövas. Jag Får helt klart kolla vidare på bloggen efter fler tips. Tack för svaret!

  2. Robin
    Okt 23, 2014 @ 17:58:08

    Vad är egentligen skillnaden när det står att det är t.ex 60% kokosextrakt eller kokosfruktkött? Vad är egentligen kokosextrakt? Letat en del men hittar verkligen inga svar på detta!

    Hoppas ni har svar, hade varit uppskattat!

Kommentera

