LCHF-västerbottenpaj

Igår åt jag middag med några vänner och sen gick vi ut på krogen. Lite lagom sliten idag men det är bara att gilla läget. Gjorde iallafall en grym västerbottenpaj igår, utan pajdeg såklart. Ni ska få receptet  nu.

300 gram philadelphiaost
400 gram riven västerbottenost 
3 ägg
1 dl finhackad dill
Vitpeppar

Rör ihop alla ingredienser, tillsätt ett ägg i taget. Smöra en springform och häll i smeten. Grädda i ugnen på 175 grader i typ 25 minuter. Behövs inget salt i denna paj då osten ger mycket smak och sälta.

Strödde över smörstekta kantareller och serverade pajen med sallad. Nästa gång blir det skaldjur till pajen tror jag. Grymt god och enkel att göra.

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Nicole
    Sep 05, 2011 @ 13:34:32

    Hej!

    Vill bara säga att denna blogg är jätte bra, jag blir inspererad till att fortsätta med Lchf och jag hittar nya recept. Har börjat med lchf för drygt 2 månader sen och har i princip ätit samma mat hela tiden.. Började tappa suget för lchf men nu kan jag bara gå in här och bläddra. SUPER! Tack 🙂
    Kram, Nicole

  2. Hanna
    Sep 05, 2011 @ 19:06:09

    Måste testas!!

  3. Hanna
    Sep 07, 2011 @ 17:00:07

    Har lagt ut detta recept på min blogg. Fast jag har gjort om receptet ioförsig. Men jag länkade till ditt ursprungs recept.

Kommentera

