Långpannekaka ala sockerkaka


Tänkte att jag kunde baka något sött/gott med liknande ingredienser som det ljusa brödet. Tadam! Blev jättebra. Antingen äter man det bara som det är, eller med grädde och bär.. Perfekt som tårtbotten också.

6 ägg
1 dl kokosnötsmjöl
150 gram smör
1 dl sukrin
1 tsk vaniljpulver
3 tsk bakpulver

Sätt på ugnen på 175 grader. Vispa ägg och sukrin med en elvisp. Smält smöret. Rör ihop de torra ingredienserna och blanda sen ihop allt och häll ut smeten i en långpanna med bakplåtspapper och grädda kakan i ugnen typ 15 minuter.

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Emilia
    Aug 31, 2011 @ 00:08:00

    Dessa med kaffe och Emelie hade gjort vilken dag som helst!

  2. Lina
    Sep 02, 2011 @ 07:27:06

    Men åh vad coolt. Jag bakade ju något likande i onsdags (oj, jag kan tydligen inte ha varit inne på din blogg på några dagar) och nu såg jag att du också har bakat i veckan! Citronskal i som jag hade gav verkligen en sockerkakssmak, kan rekommenderas!

  3. emelie
    Sep 02, 2011 @ 13:55:18

    gud vad kul! ska testa det.. funderar även på att göra glasyr.. typ philadelphia och citronsaft, lite sukrin..

Kommentera

