21.10

Jag gjorde biffar till middag idag (köttfärs, grädde, ägg, salt, peppar), åt det med lite fräst vitkål och kryddsmör (smör, sambal olek och salt). Det behöver inte vara svårare än så att laga god och nyttig mat.

Blir jag sugen på något ikväll så blir det vispgrädde. Har ni tänkt på hur många det är som provoceras av att man äter just grädde? Som att det vore livsfarligt. Men de tycker inte att det är konstigt när någon moffar i sig kilovis av lösviktsgodis i månaden.. Fattar inte. Grädde är ju något av det naturligaste som finns, och är dessutom väldigt nyttigt. Innehåller bra fett och mycket mer vitaminer än mjölk t.ex.

 

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Victoria
    Aug 30, 2011 @ 07:35:47

    SV: Port salut heter den! 😉

  2. Paula
    Aug 30, 2011 @ 20:06:44

    Haha jag brukar också bli sjukt sugen på grädde, så jäkla gott. Förut tyckte jag inte alls om det men nu tycker jag att det är bland det godaste som finns. Dessutom blir jag mätt på bara några skedar, perfekt ju!

  3. Jennie
    Sep 02, 2011 @ 07:09:12

    Ja det är ju iaf bättre och nyttigare för kroppen att få i sej grädde, som ju är naturligt – än massa lösgodis med endast socker och 711 andra olika kemiska tillsatser och ämnen! Fattar inte att folk kan stoppa i sej sånt..?!!

    Jag gillar dock inte grädde och har aldrig gjort, men jag tycker ändå att
    det är ett bra livsmedel! =)

    Trevlig Helg!!

Kommentera

