Kokosbrödet

Fick lite frågor om kokosnötsbrödet som jag tänkte svara på nu.

Mjölet köper man, det är alltså inte mixade kokosflingor.. Jag köpte mitt mjöl på hälsokosten här i stan men det går även att beställa från LCHF-butiken. Ni måste testa! Känns verkligen som vanligt mjöl och smakar inte jättemycket kokos. Har inte testat att göra något mer med mjölet men tror man kan göra grymma kakor/muffins osv.. Återkommer om det.

Och om man kan baka det ljusa brödet med mandelmjöl vet jag inte.. Tror absolut att det kommer bli bröd av det, men tror inte det kommer smaka likadant och bli lika fluffigt.. Man får nog pröva sig fram.. 🙂

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. joly
    Aug 01, 2011 @ 21:52:21

    Jag brukar beställa mitt kokosmjöl från bodystore.com. Det är lite billigare, samt snabb leverans. 🙂

  2. emelie
    Aug 01, 2011 @ 22:18:31

    jaså? gud vad bra, gillar att vi kan tipsa varandra här 🙂

  3. Linda
    Aug 03, 2011 @ 08:05:24

    Hm, ska nog testa detta bröd, har dock gjort nog varje bröd a´la LCHF och efter typ en vecka så smakar det inte lika gott längre, tröttnar helt enkelt på nöt/ost/äggsmak, men får väl ge detta en chans oxå 🙂

Kommentera

