Svar på en fråga

Av malinlima till Jag och LCHF.
kan du ge tips på hur en matdag kan se ut?? ps, är vegetarian 🙂

Svar: Okej, en vegetarisk-LCHF-dag.. Då skulle jag nog ätit turkisk yoghurt(med bär/funlight eller naturell) till frukost. Kanske några ostskivor bredvid. En kopp kaffe/te med grädde. Till lunch, en omelett gjord på ägg och grädde och grönsaker, eller en sallad med mycket fett (fetaost, nötter, oliver, sås på creme fraiche) Till middag mina zucchinirösti med tzatisiki eller någon annan sås.  

Mellanmål äter jag sällan, dock brukar jag fika något på kvällen, mest för att det är en vana för mig. Keso ala malta, nötter/mandlar, ostrullar, turkisk yoghurt med min müsli eller bara en kopp té med kokosfett.

Kommentera

