Tankar

Myser med en kopp té och slökollar på EWC. Fortfarande mätt sen middagen (klockan är 23.08). Förut när jag inte åt LCHF så skulle jag redan ha hetsat i mig en chipspåse och lite mer vid det här laget. Jag har verkligen ett förändrat matbeteende nu och det känns så himla befriande och skönt. Är jag inte hungrig behöver jag inte äta för att, bara för att det är kul. Så var det förut, och en stressande känsla på det att man ”borde unna sig” något för att det är helg. Skynda sig på affärn innan den stänger, eller ännu hellre hamstra upp för hela helgen. Nej fyfan. Befriande att slippa.

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lina @ Naturlig njutmat
    Maj 15, 2011 @ 09:10:07

    Bra lördagstankar, tummen upp för det! Avslappnat, befriande och skönt är det precis som du säger. Jag får fler och fler sådana helgkvällar men tankevanorna är inte helt borta ännu men så länge jag inte faller för dem kommer de att försvinna sakta men säkert.

  2. C
    Maj 15, 2011 @ 12:34:01

    Hur gjorde du för att bli av med det beteendet? Höll du dig till att bara äta vid måltiderna elr försvann det av sig själv? 🙂

  3. emelie
    Maj 15, 2011 @ 14:08:21

    det försvann efter att tag med LCHF då jag håller mig mycket mättare och har ett jämnt blodsocker och inget sötsug.. 🙂

Kommentera

