Sommarmat

Åh herregud vad mätt jag är. Kan. Inte. Andas.

Hade inte ätit nånting sen frukosten i Vemdalen imorse så jag vräkte i mig mat till middag och nu sitter man här helt proppis. Jag gjorde iallafall en ”potatis”sallad på aubergine som jag blev asnöjd över. Tärnade aubergine som jag sen kokade i någon minut och la i en skål när den hade svalnat. Hackade även saltgurka och lök och vände ihop allt med turkisk yoghurt, majonäs, senap och salt och peppar. Det blev riktigt riktigt bra. Kallskuret och brieost till det. Nom nom.

Kommentera

