Rättikagratäng och oxfilé

Jag hjälpte mamma och gjorde rättikagratängen idag. My gosh vad gott det är. Såhär gör jag min:

Skala rättikan och skiva tunnt. Koka den sen i saltat vatten i 10 minuter medans ugnen värmer upp till 150 grader. Koka ihop grädde (3 dl till 3 rättikor) med pressad vitlök, salt, peppar och lite muskot. Häll av vattnet från rättikan och börja varva den med grädden och ost i en smord form. Ställ in i ugnen i en timme och sen är det klart. Vem behöver potatisgratäng?

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. M
    Maj 01, 2011 @ 18:58:42

    Åh, slurp! Har velat prova denna sedan jag såg Monique laga den i Halv åtta hos mig!

  2. Lina S
    Maj 01, 2011 @ 20:47:39

    Gott 🙂

  3. I.W.G
    Maj 01, 2011 @ 21:49:36

    Gud vad gott det låter

Kommentera

