Pannkakor till lunch idag?

Pannkakor är något jag inte brydde mig så mycket om förut men sen jag började med LCHF så har som suget för det ökat. Det här är mitt bästa LCHFpannkaksrecept (blir ungefär två portioner för mig)

25 gram smör
2 ägg
0,5 dl vatten (gärna kolsyrat)
1,5 dl grädde eller mjölk
1 msk fiberhusk
0,5 tsk bakpulver
1 krm salt

Smält smöret. Vispa ihop de övriga ingredienserna och rör sen i det smälta smöret. Ställ bunken i kylen i ungefär 10 minuter så att smeten sväller. Hetta upp en stekpanna med hälften smör och hälften rapsolja och stek små pannkakor (då blir de lättare att vända). Jag brukar äta pannkakorna antingen med vispad grädde och bär eller med creme fraiche, rödlök och rom.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Trackback: Proppmätt « emeliemaria
  2. Trackback: Det är viktigt att grädden matchar tallriken « emeliemaria

Kommentera

