13:40

Åhh jag känner att jag aldrig hinner göra något. Jag hade tänkt att jag skulle baka i helgen och lägga ut massa recept men tiden bara springer i väg, och veckorna när jag jobbar ska vi inte ens tala om, hinner knappt ens tänka på saker jag borde göra. Hehe.

Tvättar idag iallafall och mellan maskinerna ska jag ta en promenad och prata i telefon med Anna-Karin, det gäller att vara effektiv. Annars ska jag bara ta det lugnt, äta middag med min familj och kolla på en dokumentär om Magdalena Graaf ikväll. Hennes bok är en av de bästa jag läst och ska bli intressnat och se den i tvform. På tv.nu står det såhär ”Magdalena Graaf blev blixtförälskad, gifte sig och fick barn som tonåring. Men det dröjde inte länge innan misshandeln började. När Magdalena fruktade för sitt liv flydde hon tillsammans med sin son. Det var början på en resa mellan olika kvinnojourer, skyddade boenden och hemliga identiteter. Då kom nästa chock. Magdalenas man hade utfäst ett pris på hennes huvud. Men Magdalenas liv blev bättre. 2003 utsågs hon av Time Magazine till en av Europas mest beundransvärda personer och idag är hon en firad TV-profil”

Kommentera

