Kokosyoghurt

Ingen har väl missat att jag käkar kokosmjölk till frukost iallafall fyra gånger i veckan? Det är alltså den här som gäller; Santa Maria Thailand Coconutmilk. En portion blir cirka 2 kolhydrater och man håller sig mätt lääänge. Minst 6 timmar iallafall och sen blir jag inte ens panikhungrig.

Man öppnar alltså bara burken, gröper ur kokosfruktköttet och smaksätter med valfri krydda. Förslagsvis vaniljpulver och kanel. Man kan även spä ut den lite med grädde om man vill ha den lite tunnare (eller med vattnet som blir kvar i burken). Annars är konsistensen typ som färskost. Jag älskart.

8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Helene
    Apr 29, 2011 @ 08:00:23

    Hej Emelie!
    Helene heter jag, hittade din blogg via någon annan bloggs kommentarsida.
    Jag är lika gammal som du och har också fastnat för lchf, din blogg är superhärlig 🙂 Jag vet dock inte riktigt hur jag ska ställa mig till det här med träning, jag har lite svårt att hinna med och är ofta väääldigt trött efter en jobbdag. Jag har ca 5 kilo att bli av med, hur har du gjort? Tränar du? I så fall, vad? Har hört något om att träning egentligen inte spelar någon större roll.

    Mvh
    Helene

  2. Paula
    Apr 29, 2011 @ 12:41:57

    Jag gillade själva smaken men sen så tyckte jag bara att det blev grymt äcklig eftersmak 😦

  3. Martin
    Okt 13, 2011 @ 19:59:17

    Jag sökte på kokosyoghurt och hittade den sidan 😀 Jag har också levt med LCHF i några månader och har gått ner antal kilon. Tillbaka till yoghurten, smakar den som vanlig yoghurt? Jag kom ihåg att jag älskade kokosyoghurt när jag var liten men den försvann och jag har inte sett den sedan nu.

  4. Trackback: LÄSARFRÅGA « emeliemaria
  5. I highly recommend them
    Sep 19, 2012 @ 17:46:23

    Today, with all the fast way of life that everyone is having,
    credit cards get this amazing demand throughout the market.
    Persons coming from every arena are using credit card and people who aren’t using the card have prepared to apply for even one. Thanks for sharing your ideas on credit cards.

  6. Carole
    Sep 26, 2012 @ 04:41:40

    Howdy! I’m at work surfing around your blog from my new apple iphone! Just wanted to say I love reading your blog and look forward to all your posts! Carry on the excellent work!

  7. comparer les banques en ligne
    Feb 19, 2013 @ 14:20:42

    Right here is the perfect website for anybody who wants to understand this topic.
    You understand a whole lot its almost hard to argue
    with you (not that I personally would want to…HaHa).
    You certainly put a brand new spin on a subject that has been written about for decades.
    Excellent stuff, just great!

  8. credit report
    Dec 14, 2016 @ 03:59:03

    What’s up to every one, the contents present at this web page are in fact
    remarkable for people experience, well, keep up the good work fellows.

Kommentera

