Zucchini Carbonara

Idag blev det sidfläsk igen for dinner. Så himla gott. Gjorde en egen version av Carbonara. Lite tjockare och såklart ingen pasta. Såhär gör ni,

Carbonaran:
Hacka och stek sidfläsket i en torr panna. Det behöver inte stekas så länge. Häll på grädde (kanske 0,5 dl/person) och knäck sen i ägg (1/person). Rör snabbt, nu kommer det börja tjockna! Smula i lite ädelost efter smak och peppra med massa svartpeppar.

Zucchinipastan:
Koka upp saltat vatten och börja hyvla zucchini med osthyvel. Ungefär en halv zucchini modell större per person är lagomt. När vattnet bubblar slänger du i zucchinin och låter den koka i bara någon minut. Max. Annars blir den sladdrig.

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lanah
    Apr 12, 2011 @ 18:37:30

    Sv: Jaaa, mums så gott!
    Jag läste ditt inlägg där nere om LCHF-kosten och blev verkligen imponerad över hur bra den verkar funka. Jag själv skulle aldrig våga mig på den eftersom jag är så rädd att gå upp i vikt av allt fett, så jag kämpar på med vanlig hårdträning och lite mat, samt nästan inga kolhydrater alls..

  2. liinneaschoice
    Apr 12, 2011 @ 19:09:26

    HALLÅÅ JAG VILL OCKSÅ?! 😀

    Jag är så SJUKT sugen på LCHF men jag vet inte hur jag ska börja.. Vad ska man köpa liksom? Vad är det man måste ha? Kan du inte göra ett startpaket som inkluderar en matsedel på en vecka? Du är ju grym och jag vet ju själv vilken skillnad man såg på dig. Helt otroligt. Jag vill också bli bad-ass-snygg!

  3. Lina @ Naturlig njutmat
    Apr 12, 2011 @ 20:27:19

    Snabbmat när den är som bäst:-)

  4. Trackback: I just can’t get enough « emeliemaria
  5. Trackback: Måndag « emeliemaria
  6. Trackback: Tisdag « emeliemaria

Kommentera

