Ekologiskt vaniljpulver

Vad skulle man gjort utan vaniljpulver? Köpt en vaniljstång och stått och skrapat varje dag..

Jag tycker vaniljpulver är så himla bra. Har det i det mesta. I yoghurt, grädde, keso och alltid när jag bakar något. Gott, naturligt och nyttigt.

Använder den här sorten som jag köpt på hälsokosten

Kostar runt 40 kr och är riktigt drygt. Finns även små glasburkar i vanliga matbutiker om man kollar in bakhyllorna.

8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Martina
    Apr 11, 2011 @ 19:32:19

    Det är de enda som gör mitt LCHF-skafferi okomplett, MÅSTE ha! NOW! Jag har undvikit att köpa pga priset, men nu säger du att det är drygt så… no excuses!

  2. C
    Apr 11, 2011 @ 20:08:30

    Hej!
    Kan inte du berätta hur du gick ner med lchf och hur mycket/lång tid tog det? 🙂
    Jag försöker själv gå ner med lchf och har lyckats med 3 kg ( det är vell vatten dock), men har väldigt lätt för att överäta/småäta så måste ta tag i det för att kunna gå ner mer. Har nu några tips?

  3. emelie
    Apr 11, 2011 @ 20:14:05

    absolut, kika in imorgon så kommer ett inlägg om det då.. 🙂

  4. maggi
    Apr 11, 2011 @ 20:31:18

    Tack för att du la upp receptet!
    Hoppas du får en fin kväll!

  5. ÄtaTränaKämpa
    Apr 11, 2011 @ 22:09:06

    Åh, precis vad jag letar efter!

  6. emelie
    Apr 12, 2011 @ 14:35:35

    yes, det tar aldrig slut 😉 nästan..

  7. Trackback: Vanilj « emeliemaria
  8. Jennie
    Jun 17, 2011 @ 09:19:16

    Har funderat MÅNGA ggr att köpa detta, men verkar så dyrt för så LITE,
    trots att typ alla säger att den räcker lääääänge! Hmmm?

Kommentera

