Böcker

Här är några av mina LCHFböcker som jag samlat på mig. Jag har alltid älskat att sitta och bläddra i kökböcker även om jag sällan lagar mat efter recept. De här böckerna innehåller också mycket information som kan vara bra att ha när man blir ifrågasatt. Ofta blir folk rädda av tanken att äta fett och sen har jag även blivit varnad för att jag skulle bli trög och lite smådum, eftersom att ”hjärnan måste ha kolhydrater”. Nope, det är en myt 🙂

Nästa bok jag kommer investera i är Matrevolutionen.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Fiffi
    Apr 08, 2011 @ 10:52:22

    Jag provade LCHF för ett tag sen men det var inget för mig, till en början var allt så himla gott tyckte jag men efter ett tag så saknade jag fräsha saker som gröt, fullkornspasta, ett härligt rågbröd mm.
    Har du tappat något/några kg´s?
    Ha en superfin fredag!

  2. emeliefw
    Apr 08, 2011 @ 11:10:00

    Jaså? Ja, det viktigaste är att man hittar en kost/livsstil som passar en själv. Yes, jag har allt som allt gått ner 17 kg från då jag vägde som mest. Tänkte skriva ett inlägg om det snart 🙂
    Må så gott!

Kommentera

